:NEWS

お知らせ:ヤマハミュージックジャパン様 インタビュー掲載のお知らせ

お知らせ:ヤマハミュージックジャパン様 インタビュー掲載のお知らせ

株式会社ヤマハミュージックジャパン様ホームページにて、SHONAI HOTEL SUIDEN TERRASSE・丹羽 陽一様と、Mood Media Japan株式会社 シニア・ミュージック・デザイナー・植木、アカウントエグゼクティブ・髙橋、ミュージックデザイナー / テクニカルディレクター・柴崎のインタビューが掲載されました。...

お知らせ:CAFERES JAPAN 2023 セミナー登壇

お知らせ:CAFERES JAPAN 2023 セミナー登壇

2023年8月2日(水)~4日(金)までの3日間、東京ビッグサイトで開催される「CAFERES JAPAN 2023」。 8月4日(金)の11時~12時に行われる『店舗のBGMデザインセミナー』に、 弊社のシニア・ミュージック・デザイナー 植木 美央が、株式会社ヤマハミュージックジャパンの野呂 潤氏とともに登壇します。...

お知らせ:BGMスピーカー試聴会を行いました

お知らせ:BGMスピーカー試聴会を行いました

先日、弊社オフィスへお客様をお招きし、BGMスピーカーの試聴会を行いました。特性の異なるスピーカーを幾つか聴き比べることで、機種ごとの音質の違いや個性を知って頂き、今後のシステム設計のための意見交換を行うことができました。  ...

事例紹介:SHONAI HOTEL SUIDEN TERRASSE

事例紹介:SHONAI HOTEL SUIDEN TERRASSE

YAMAGATA DESIGN RESORT株式会社様が運営する「SHONAI HOTEL SUIDEN TERRASSE」。 レストラン・MOON TERRASSEの音楽デザインと、音響システムのデザイン・施工を行いました。  ...

事例紹介:熱海パールスターホテル

事例紹介:熱海パールスターホテル

国際観光資源開発株式会社様が運営する「熱海パールスターホテル」のロビーエリアの音楽デザインを行いました。熱海パールスターホテル https://pearlstar.jp/

事例紹介:DEK 青山

事例紹介:DEK 青山

株式会社f.dining様が運営する「DEK 青山」の音楽・音響システムのデザインを行いました。DEK 青山:https://dek.world

事例紹介:エビノスパゲッティ丸ビル店

事例紹介:エビノスパゲッティ丸ビル店

株式会社プロントコーポレーション様が運営する「エビノスパゲッティ丸ビル店」の音楽・音響システムのデザインを行いました。エビノスパゲッティ丸ビル店:https://www.instagram.com/e_vino_spaghetti/

事例紹介:ラビスタ東京ベイ

事例紹介:ラビスタ東京ベイ

株式会社共立メンテナンス様が運営する「ラビスタ東京ベイ」の館内の音楽デザインと電話保留音および客室VOD用のオリジナル楽曲の制作を行いました。 ラビスタ東京ベイ https://www.hotespa.net/resort/hotellist/la_tokyobay/...

事例紹介:THE ROYAL PARK CANVAS KOBE SANNOMIYA

事例紹介:THE ROYAL PARK CANVAS KOBE SANNOMIYA

株式会社 ロイヤルパークホテルズアンドリゾーツ様が運営する「THE ROYAL PARK CANVAS KOBE SANNOMIYA」のラウンジとレセプションの音楽をデザインをいたしました。

事例紹介:ROKU KYOTO, LXR Hotels & Resorts

事例紹介:ROKU KYOTO, LXR Hotels & Resorts

アジア初進出となるヒルトンのラグジュアリー・コレクションブランド「LXR ホテルズ&リゾーツ」のホテル、ROKU KYOTO, LXR Hotels & Resortsのオープンにあたり、館内の音楽デザインとオリジナル楽曲の制作を行いました。 【公式】ROKU KYOTO, LXR Hotels & Resorts...

事例紹介:  カフェ・レストラン 神戸望海山・WHISKY BOTTLE BAR DEN SANNOMIYA

事例紹介: カフェ・レストラン 神戸望海山・WHISKY BOTTLE BAR DEN SANNOMIYA

株式会社MYU様の「カフェ・レストラン 神戸望海山・WHISKY BOTTLE BAR DEN SANNOMIYA」ご出店にあたり、BGM・音響・映像システムの導入をおこないました。 ≫導入事例詳細はこちら   カフェ・レストラン 神戸望海山 https://kobe-nozomiyama.com/ WHISKY BOTTLE BAR DEN SANNOMIYA https://den-sannomiya.com/...

事例紹介: 福島市 古関裕而記念館 リニューアルプロジェクト

事例紹介: 福島市 古関裕而記念館 リニューアルプロジェクト

NHKの連続テレビ小説『エール』でも話題になった、福島市出身の作曲家・古関裕而氏の記念館リニューアルにあたり、立体音響システムとアニメーション映像を組み合わせた『サウンドトリップ』という体験展示の企画・プロデュースを行いました。   各種媒体での紹介記事: 福島市観光コンベンション協会ウェブサイト https://www.f-kankou.jp/pickup/7607 福島民友新聞 https://www.minyu-net.com/news/news/FM20210314-594186.php...

事例紹介: プロント リブランディング

事例紹介: プロント リブランディング

株式会社プロントコーポレーション様のメイン業態「PRONTO」のリブランディングにあたり、音楽デザインも刷新しました。「「昼はカフェ、夜はサカバ。」という「二面性」をキーワードに、働く人がいつでも立ち寄れる、使い勝手の良い空間を一日中ご用意する」というブランドコンセプトに基づき、音楽では「昼はチル、夜はノスタルジック。」というテーマを掲げて、二面性の表現を音楽でサポートしています。...

事例紹介: PRONTO 青山店

事例紹介: PRONTO 青山店

株式会社プロントコーポレーション様の店舗でご導入いただいたミュージック&音響システムデザインについて、株式会社ヤマハミュージックジャパン様に取材をしていただきました。 https://jp.yamaha.com/news_events/2020/proaudio/case/pronto_aoyama.html...

Mood Media in Raconteur’s Future of Retail report

Mood Media in Raconteur’s Future of Retail report

Mood Media's 2019 study Elevating the customer experience: The impact of sensory marketing has been included in Raconteur's report 'The Future of Retail'. The full report can be viewed and downloaded here. To read more about Mood Media's research on the impact of...

Mood Media revamps Asda’s in store experience with new radio station

Mood Media revamps Asda’s in store experience with new radio station

Today, Mood Media, the world’s leading in-store media solutions company dedicated to elevating the customer experience, has announced a new partnership with Asda, the UK’s third largest supermarket, to take over the chain’s in-store radio.With Mood research showing...

The State of Brick & Mortar 2017

The State of Brick & Mortar 2017

Mood Media Launches New Global Study, “The State of Brick & Mortar: 2017” 11,000+ consumers surveyed in 9 countries across 4 continents, revealing evolving in-store shopping behaviours and influences   London, June 20, 2017 - Mood Media, the global leader in...

Billabong uses sound and scent to reflect “board culture”

Billabong uses sound and scent to reflect “board culture”

Billabong uses sound and scent to reflect ‘board culture’ London, 25 April 2016 – Billabong, the surf clothes and equipment specialist, has appointed Mood Media, the world leader in Customer Experience design, to develop the sound and scent for a number of its...

BIS BV Proclaimed Most Innovative Company 2015

BIS BV Proclaimed Most Innovative Company 2015

BIS BV Proclaimed Most Innovative Compnay 2015London, February 10, 2016 - BIS BV – a subsidiary of Mood Media Corp – has been awarded the Netherlands’ most innovative company on behalf of the National Business Success Award Institute. BIS, a European leader in...

MOOD MEDIA HOSTS EXPERIENCE DESIGN LOUNGE AT SXSW 2016

MOOD MEDIA HOSTS EXPERIENCE DESIGN LOUNGE AT SXSW 2016

Mood Media Hosts Experience Design Lounge at SXSW 2016Mood Returns to Globally Heralded Event in Austin for Music & Interactive Festivals to Showcase Innovative Interactive Solutions & Music Designers’ Expertise AUSTIN, Texas. Thursday, March 10, 2016 – This...

IN THE NEWS

Econsultancy
A day in the life of… a music consultant for hospitality & retail brands

Retail Sector
How to combat growing in-store queues

The Grocer
Creepy chic: Halloween category report 2018 (£)

Retail Sector
Waking up to the opportunity of digital signage

Virgin
Music and art create a mood but can they affect the bottom line?

Retail Sector
Rebranding the high-street – the experience way

Retail Insight Network
View from the experts: how AI and AR will transform the retail experience?

Retail Sector
GDPR: What does it mean for the future of retail?

Retail Sector
Top 3 reasons retailers might struggle to maintain footfall

Retail Sector
Generation Z: The future of bricks-and-mortar?

BBC Music
Can Christmas music make you ill?

The Telegraph
Building a unique customer experience

Econsultancy
10 thrilling digital marketing stats we’ve seen this week

Retail Design World
Shoppers and employees both happier with music finds study

Innovative Electrical Retailing
Online to Offline: Why are retailers making the leap?

Retail Focus
Online to offline

Retail Week
What makes shoppers pick bricks over clicks?